Marş Motoru Arızası Marş motoru, aküden aldığı enerji sayesinde çalışmaktadır. Arabanın çalışması için ilk tepki veren sistem marş motorudur. Marş motoru, aracın elektronik aksamıyla senkronize olarak çalışır. Kontak anahtarı çevrildikten sonra, krank miline bağlı olan volan dişlisinin dönmesini sağlar ve motorun ilk hareketine başlamasını temin eder. Marş motoru, çeşitli parçalardan meydana gelir. Bu parçalar arasında marş dişlisi, selenoid, kollektör ve kömür bulunmaktadır. Marş Motoru Arızasının Sebepleri Marş motorunda arıza oluşmasının sebepleri şunlardır:
Marş yapma süresi genellikle 10-15 saniye kadar bir süreyi kapsar. Motorun çalışmadığı ve defalarca marş yapılması gerektiği durumlarda, marş motorunun soğuması ve akünün kendini toplaması için belli bir süre beklemeye dikkat edilmelidir. Marş motoruna sürekli olarak bakım yapılmasına gerek yoktur; ancak akünün şarjlı tutulması ve akü ile marş motoru bağlantılarının temiz ve sıkı bir biçimde olduğuna özen gösterilmelidir. Marş Motoru Arızası Neden Olur? Çoğunlukla kömür bitmesi sonucu marş motorunda arızalar meydana gelebilir. Marşa basıldığında eğer marş dönmüyor ve kornada çalmıyorsa, akünün boşalmış olabilir, kutup başları gevşemiş olabilir veya akünün ya da marş motorunun bağlantılarında gevşeme veya oksitlenme meydana gelmiş olabilir. Ayrıca, motor çalıştırılırken marş motoru yavaş dönüyorsa veya tık diye bir ses gelip marş motoru çalışmıyorsa, akü zayıflamış olabilir. Bununla birlikte kablo bağlantılarında gevşeme meydana gelmiş olabilir. Şase bağlantılarında gevşeme olabilir. Marş dişlisi kırılabilir veya aşınabilir. Volan dişlisi kırılmış veya aşınmış olabilir. Selenoid yani marş otomatiğinde arıza meydana gelebilir. Marş motoru sargılarında arıza meydana gelebilir veya sigorta atabilir. Marş Motoru Arızasının Tamiri Nasıl Yapılır? Marş motoru, eski performansını kaybettiyse tamir edilir. Eğer tamir edilmesi imkânsız ise veya arıza basit değilse, yenisi ile değiştirilir. Marş motorunda meydana gelen en basit arıza, kömürün bitmesi ile oluşur. Bu durumda marş motoru sökülür ve kömür değiştirilir. Marş motorunun diğer parçaları olan selenoid, kollektör ve marş dişlisi gibi parçaların tamir edilebilme ihtimalleri pek yoktur. Bu parçalar arızalandığında, parçanın değiştirilmesi daha yararlı olacaktır. |
Adem KARACABEY
26 Nisan 2024 CumaSon bir ayda opel astra 1,4 araçımın 3 defa marş motorundaki kömür ve kollektöru yanmış olma gerekçesi ile değişti. Sebebini göturdüğüm elektrik ustalarıda anlayamadı. Sadece parçaları değiştirdiler. Aracımın kontağını çevirmeye korkar oldum. Yine çalışmayacak diye. Aküsünde problem yok. Aküyü yenilemiştim.
Cevap yazAdmin
26 Nisan 2024 CumaMerhaba Adem Karacabey,
Araçta yaşadığınız sorun oldukça can sıkıcı görünüyor. Marş motorunda kömür ve kollektörün sürekli yanması, normal bir durum değil ve altta yatan başka bir problemin habercisi olabilir. Elektrik aksamında bir kısa devre ya da voltaj dalgalanması olabilir. Ayrıca, marş motoruna fazla yük bindiren mekanik bir sorun da bu tür arızalara sebep olabilir.
Bence, aracınızı daha yetkin bir servise veya marka yetkili servisine götürüp detaylı bir kontrol yaptırmanızda fayda var. Özellikle aracınızın elektrik sistemi ve marş motoru bağlantıları detaylı bir şekilde incelenmeli. Bu tür sorunlar, deneyimli bir teknisyen tarafından kapsamlı bir şekilde ele alınmazsa, sürekli tekrarlayabilir ve daha büyük problemlere yol açabilir.
Umarım en kısa sürede çözüm bulabilirsiniz. Kolaylıklar dilerim.
Tanaltan
26 Nisan 2024 CumaMerhaba, aracınız da opel astralarda çok görümeyen bir sorun olmuş. Aracin sigorta panelini iyi bir elektrik ustasına göstermenizi tavsiye ederim. Eğer sorun orda da cıkmassa yine elektrikci de marş motoruna role bağlatın. Role bağlandığın da sorunun ortadan kalkacağını düşünüyorum. Umarım yardımcı olabilmiştir yazdıklarım.
Soru Sor / Yorum Yap