Krank Sensörü Arızası ve Çözümleri
19 Temmuz 2024

Krank Sensörü Arızası ve Çözümleri

Krank Sensör Arızası

Krank mili sensörü, motor devrini ve krank milinin açısal pozisyonunu belirleyerek Elektronik Kontrol Ünitesi'ne (EKÜ) bildirir. Bu sensör, motorun anlık devir bilgisini ve birinci silindirdeki pistonun konumunu (üst ölü nokta veya alt ölü nokta) EKÜ'ye iletir. Krank sensörü arızası, araçlarda sıklıkla karşılaşılan bir arıza değildir, ancak bu tür bir arızanın meydana gelmeyeceği anlamına da gelmez. Motor devir sensörüne; krank mili pozisyon sensörü, üst ölü nokta sensörü ve krank mili konum sensörü gibi farklı isimler de verilmektedir.

Krank Mili Sensörünün Önemi

Araçlarda motorun en önemli sensörlerinden biri krank mili sensörüdür. Çünkü motorun çalışması ve motorla ilgili tüm ayarlamalarda bu sensörden gelen bilgiler kullanılır. Bu sensörden alınan bilgiler doğrultusunda;

  • Benzinli motorlu araçlarda ateşleme zamanlaması ve ateşleme avansı,
  • Yakıt enjeksiyon başlangıç ve yakıt püskürtme süreleri,
  • Değişken subap zamanlaması (Vvt-i veya VTEC gibi) ayarlamaları,
  • Otomatik şanzımanlı araçlarda vites değişim noktaları,
  • Turbo şarj basıncının ayarlanması,
  • Bu ve bunun gibi birçok motor ayarlarında krank sensöründen gelen bilgiler kullanılır.

Krank Sensör Arızasının Önemi

Krank sensör arızası, çok önemli bir arızadır çünkü krank mili sensörü bozulduğunda motorunuz çalışmaz. Bazı araç modellerinde sensör arızalı olsa bile motor 2000 dev/dk ve 2500 dev/dk civarlarında çalışabilir, ancak krank mili sensör arızası durumunda motor çalışmaz. Motor çalışsa bile en kısa sürede bir tamirciye götürülmelidir, aksi takdirde daha büyük hasarlara yol açabilir. Krank sensörü arızaları başlıca şu şekildedir:

  • Bağlantı kablolarında kaçak olabilir.
  • Bağlantı kablolarında kısa devre olabilir.
  • Bağlantı kablolarının içten geçen bakır telin kopması meydana gelebilir (Bu durumu anlamak için kabloyu ölçebilir ya da şüphelendiğiniz kabloyu değiştirerek anlayabilirsiniz).
  • Kablodan sensöre giren soket gevşemiş veya çıkmış olabilir.
  • Sensörün ucu kir, yağ, pas olmuş olabilir.

Bunlar, krank devir sensörü arızasında başta gelen sorunlardır; bunun gibi daha farklı arızaların meydana gelmesi de mümkündür.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

soru

Mehmetcan

19 Temmuz 2024 Cuma

Krank sensörü arızası yaşadım ve aracım birden stop etti. Bu durum motorun çalýşmamasına neden olabilir mi? Ayrıca, sensörün ucu kirli veya yağlı olabilir mi diye kontrol etmek gerekiyor mu?

Cevap yaz
1. Cevap
cevap

Admin

Merhaba Mehmetcan,

Evet, krank sensörü arızası aracınızın aniden stop etmesine ve motorun çalışmamasına neden olabilir. Krank sensörü, motorun dönme hızını ve pozisyonunu algılar ve bu bilgileri motor kontrol ünitesine ileterek ateşleme zamanlamasını ayarlar. Eğer bu sensör arızalıysa veya düzgün çalışmıyorsa, motorun ateşleme zamanlaması bozulur ve motor çalışmaz.

Sensörün ucunun kirli veya yağlı olup olmadığını kontrol etmek de önemlidir. Kirli veya yağlı bir sensör, doğru veri iletemeyebilir ve bu da motorun çalışmasında sorunlara yol açabilir. Sensörün temiz olduğundan emin olmak, olası arızaları önlemek için iyi bir adımdır.

Umarım sorununuz kısa sürede çözülür. İyi günler dilerim.

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Buzdolabı Su Akıtıyor Neden?

Buzdolabı Su Akıtıyor Neden?

Marş Motoru Arızası ve Çözümleri

Marş Motoru Arızası ve Çözümleri

Kombi Arızaları ve Çözümleri Tamiri

Kombi Arızaları ve Çözümleri Tamiri

Laptop Arızaları ve Çözümleri

Laptop Arızaları ve Çözümleri

Fotokopi Arızaları ve Çözümleri

Fotokopi Arızaları ve Çözümleri

Güncel

Vites Kutusu Arızası ve Çözümleri

Vites Kutusu Arızası ve Çözümleri

Güncel

Bosch Kombi C6 Arızası ve Çözümleri

Bosch Kombi C6 Arızası ve Çözümleri

Güncel

Eca Kombi Arıza Kodları Arızaları ve Tamiri

Eca Kombi Arıza Kodları Arızaları ve Tamiri