Ateşleme Bobini Arızası Nasıl Tamir Edilir?
05 Temmuz 2024

Ateşleme Bobini Arızası Nasıl Tamir Edilir?

Ateşleme Bobini Arızası

Ateşleme bobini, düşük voltaj devresi (primer devre) ve yüksek voltaj devresi (sekonder devre) olmak üzere iki bölümden oluşan bir transformatörden (trafo) meydana gelir. Ateşleme bobini, aracın elektrik aksamından aldığı yüksek amperli voltajı 18.000 ile 25.000 voltluk bir güce yükselterek distribütöre gönderir. Bu yüksek voltaj, distribütörden sırasıyla ateşleme yapılacak bujiye yönlendirilir ve bu sayede motor içerisinde sıralı bir yanma meydana gelir. Motor bu şekilde güç üretmeye başlar. Ateşleme bobini genellikle 60.000 ile 80.000 kilometre arasında çalışma ömrünü tamamlar.

Ateşleme Bobini Arızası Belirtileri

Aracın ilk çalışmada geç ve zor çalışması, motor sesinin aşırı değişmesi, sarsıntılı çalışması, aracın performansının (çekiş gücünün) düşmesi ve aracın yakıt sarfiyatının artması, ateşleme bobininin arıza belirtilerinden bazılarıdır. Bobin arızaları, şarj dinamosunun arıza belirtileri ile hemen hemen aynı benzerlikleri göstermektedir; bu nedenle çoğunlukla birbirine karıştırılır. Ateşleme bobininin arızalı olup olmadığını anlamanın en etkili yolu, ateşleme bobini ile distribütör arasındaki kablo çıkarılarak araç kontak anahtarı çevrilir ve bobin çıkışında voltaj olup olmadığı ölçülmelidir. Bir diğer yöntem ise, çıkarılan kablo motor bloğuna 1-2 cm yaklaştırılarak marşa basılır. Marş verildiğinde motor bloğuna kıvılcım atlaması oluyorsa bobinin sağlam olduğu anlaşılır.

Ateşleme Bobini Arızasının Nedenleri

Ateşleme bobininin arızalanmasında birçok neden vardır. Bunlardan bazıları:
  • LPG'li araçların motor içerisinde yanma meydana getirebilmesi için benzinli araçlardan daha yüksek voltajlara ihtiyaç duyması ve bu nedenle ateşleme bobininin daha fazla yüke maruz kalarak ısınması sonucu bobin tellerinin kopması
  • Araç bujilerinin eskimiş olması
  • Araç ateşleme kablolarının eskimiş olması
  • Araçta bulunan ateşleme bobininin kalitesinin düşük olması

Ateşleme Bobini Değişiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ateşleme bobininin değiştirilmesinde dikkat edilmesi gereken en önemli husus, uzman kişiler tarafından kaliteli malzeme kullanılmasıdır. Bu, hem aracın performansını artırır hem de arızaların tekrar etme olasılığını azaltır.

Ekstra Bilgiler

Ateşleme bobininin düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerektiğinde değiştirilmesi, motorun verimli çalışmasını sağlar. Ayrıca, ateşleme sisteminin diğer bileşenleri olan bujiler, distribütör kapakları ve ateşleme kablolarının da periyodik olarak kontrol edilmesi ve bakımının yapılması, ateşleme sisteminin genel sağlığını koruyacaktır.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Mercedes Arızaları ve Tamiri

Mercedes Arızaları ve Tamiri

İlginizi Çekebilir

Haber Bülteni

Güncel

Bosch Kombi C6 Arızası ve Çözümleri

Bosch Kombi C6 Arızası ve Çözümleri

Güncel

Şarj Dinamosu Arızası Nasıl Tamir Edilir?

Şarj Dinamosu Arızası Nasıl Tamir Edilir?

Güncel

Vaillant Kombi Arıza Kodları Nelerdir?

Vaillant Kombi Arıza Kodları Nelerdir?

Peugeot Arıza Kodları ve Çözümleri

Peugeot Arıza Kodları ve Çözümleri

Phılıps Tv Arıza Notları

Phılıps Tv Arıza Notları

Akü Arıza Kodları ve Çözümleri

Akü Arıza Kodları ve Çözümleri